fredag 18 mars 2011

Fisksoppa m.m

Vill börja med att tacka Helena på Design 4 you!  :0)


Har hunnit med en hel del idag.
Två turer till stan
Besök
Fisksoppa
Lasagnette
Hälsat på våra före detta kattungar
Planterat blommor
Gjort örhängen....osv

Ändå har jag inte gjort allt som jag har på min Måste lista :0)



Turkosa fjäder örhängen
Bruna fjäder örhängen
Äntligen är Våren på ingång.
Kunde bara inte låta bli att köpa dessa penseér
Den utsökta Fisksoppan


Fisksoppan kan göras både i mikron el på spisen

400g torsk (tinad, delad)
1 burk krossade tomater
2 fiskbuljong tärningar
2 vitlöksklyftor (pressas i)

Kör 5 min , på full effekt i mikron

5 dl créme fraiche plus 1 dl vatten

Häll i
Kör på full effekt i 2-3 min

Häll i 500g räkor

Låt soppan bli varm


Smaklig Måltid!!!






ANN-DESIGN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar